دریافت فایل تحقیق تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض

تحقیق تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض بخشی از متن تحقیق: چكيده اين مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعريف مي‌كند. جايگاه تعارض در مديريتحقیق تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض|35008640|daryanakhoda|تعارض سازماني, تعارضات سازماني, مديريت تعارض,‌استراتژي ايجاد تعارض ,تعارض سازماني , تحقیق تعارض سازماني , دانلود تحقیق در مورد تعارض سازماني , دانلود تحقیق تعارض سازماني , مقاله در موردتعارض سازماني , پاورپوینت تعارض سازماني , پروژهتعارض سا,,,
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تحقیق تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
/تعارض سازمانی+pdf/انواع تعارض در سازمان/تعارض در سازمان/عوامل ایجاد تعارض در سازمان/کدام نظریه با موجودیت تعارض در سازمان موافق است/سطوح تعارض در سازمان/مدیریت تعارض در سازمان/روشهای حل تعارض در سازمان/عوامل سازمانی تعارض کدامند/نمونه تعارض سازمانی/تعارض سازمانی چیست/مدیریت تعارض pdf/مدیریت تعارض و مذاکره pdf/مراحل فرایند تعارض/تعارض یعنی چی/انواع مدیریت تعارض/کتاب مدیریت تعارض/موضوع تعارض مربوط به کدام سطح بررسی رفتار سازمانی است/تعارض چیست/عوامل سازمانی تعارض نیست/جملاتی که راجب مدیریت تعارض گفته شده/مقاله مدیریت تعارض سازمانی/مقاله درباره تعارض/مقاله در مورد مدیریت تعارض/تاریخچه مدیریت تعارض/مقاله انگلیسی مدیریت تعارض/فردی که باور دارد که اشکالی ندارد که بازنده شود/مدیریت تعارض ppt/

تحقیق تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض


بخشی از متن تحقیق:

چكيده
اين مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعريف مي‌كند. جايگاه تعارض در مديريت و سازمان را مورد بررسي قرار مي‌دهد. انواع تعارضات سازماني را برشمرده و آنها را تقسيم‌بندي مي‌كند. نظريه‌ها و رويكردهاي مختلف درباره تعارض سازماني را شرح مي‌دهد. به منشأ تعارضات سازماني اشاره مي‌كند و در پايان به مبحث مديريت تعارض و استراتژي‌هاي آن مي‌پردازد.

مقدمه
تعارض پديده‌اي است كه آثار مثبت و منفي روي عملكرد افراد و سازمان‌ها دارد. استفاده صحيح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملكرد و ارتقاي سطح سلامتي سازمان مي‌گردد و استفاده غير مؤثر از آن موجب كاهش عملكرد و ايجاد كشمكش و تشنج در سازمان مي‌شود. استفاده مؤثر از تعارض مستلزم شناخت و درك كامل ماهيت آن و همچنين علل خلق كننده و كسب مهارت در اداره و كنترل آن است كه البته امروز به عنوان يكي از مهمترين مهارت‌هاي مديريت به شمار مي‌آيد. توانايي برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقيت مديران سازمان‌ها نقش ارزنده‌اي دارد. اگر تعارض‌ها سازنده باشند، موجب بروز افكار نو و خلاق مي‌شوند و زمينه تغيير و نوآوري و تحول سازنده را در سازمان فراهم مي‌سازند و در نهايت به مديريت كمك مي‌كنند تا به اهداف سازماني خويش نائل آيد.
در اين مقاله سعي نگارنده بر آن است تا مفهوم تعارض، ديدگاه‌هاي سنتي، روابط انساني و تعاملي و انواع تعارض را تبيين و به مديران سازمان‌ها كمك كند تا با مهارت‌هاي مديريت تعارض آشنا و در مواقع لزوم آن را به كار گيرند.


مفهوم تعارض
در فرهنگ لغات فارسي، تعارض به معناي متعرض و مزاحم يكديگر شدن، باهم خلاف كردن و اختلاف داشتن معني شده است. رابينز در تعريفي مي‌گويد: «تعارض فرآيندي است كه در آن، شخص الف به طور عمدي مي‌كوشد تا به گونه‌اي بازدارنده سبب ناكامي شخص در رسيدن به علايق و اهدافش گردد». وي توضيح مي‌دهد كه در اين تعريف، مفاهيم ادراك يا آگاهي (Perception)، مخالفت(Opposition)، كميابي (Scarcity) و بازدارندگي (Blockage) نشاندهنده ماهيت تعارض هستند. ساير وجوه مشترك تعريف‌هاي واژه تعارض عبارت از مخالفت، نزاع، كشمكش، پرخاشگري و آشوب است....

این تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 22